tirsdag 18. mars 2014

Formen på oppadgående

Mine drøye to uker på 4000 mg antibiotika er over og jeg er faktiskt bedre.
Jeg tenkte ikke så mye over det, for man har jo lest og lært at disse to ukene ikke er noe vits i.  Men for meg var det bra.

Som sagt, tenkte jeg ikke over det før mannen min sa:  "Merker du at du smiler mer, er gladere og ser ut som du koser deg mer"?.  Jeg måtte tenke etter, men han har rett.  Jeg har det bedre. Må vel innrømme at jeg selv har falt i den fella  jeg har snakket med andre om, at man kan lese seg syk eller sykere.  Og der var jeg vel.  Jeg var så sikker på at Antibiotikaen ikke skulle virke, at jeg glemte å kjenne etter.   

Og hva skjer når man får litt mer overskudd?  Man leter etter kilder for mer energi.   Ettersom jeg har en avstivet korsrygg og en nakke med hypermobile ledd, så jeg med en gang at da noen nevnte Atlaskorrigering, så var det for meg.  Det har ikke mye med borrelia å gjøre, men overskudd til å bekjempe den og få en bedre hverdag.  Og hva er dette?  Enkelt forklart ( og mer enn det kan jeg ikke)  så har de aller fleste mennesker en skjevhet i øverste virvel i ryggen.  Den som hodet hviler på.  Ettersom den er skjev kompanserer kroppen skjevheten med å blir skjev et annet sted i kroppen.  Skjev + skjev = rett.  Et lite dytt på min atlas og bekkenet mitt ble rett og bena like lange igjen.

Men det viktigste for meg i denne sammenhengen er at "åpningen" blir større og blod o.a. kan flyte fritt rundt i kroppen og reparere og bekjempe skitt.  :-)

Så tenkte jeg litt på hva man putter i seg og hva kroppen liker, og bruker.  Det er jo ikke å stikke under en stol at kiloene har rast på etterhvert som aktiviteten har blitt mindre pga dårlig form.  Med en røykeslutt for et år siden i tillegg så er ikke fasongen som ønsket.
Jeg har jo lest at mange andre syke spiser noe som for meg er ganske spesielt.  bestemte meg for å sjekke ut dette og valgte en enering og kostholdsspesialist som også tar Vega tester.  Nå kan ikke jeg mye om dette, så jeg bare bestemte meg for at uansett hva hun sa så skal jeg følge det å se om det blir noen forandring.

Og hva ble det til?  Jo.................... skal holde meg helt unna hvetemel, sukker og gjær.   For en brødjunkie som meg er dette faktisk ganske drastisk, men jeg skal gjøre dette.  Så nå er hvetemel ute av kosten på 4 døgnet.  Sukker og gjær er ikke noe prøblem.
Dette blir for meg omtrent som det jeg inbiller meg at lavkarbokosthold vil være, så da prøver jeg det og tilpasser etterhvert som jeg lærer mer og forstår mer av prinsippene.

I tillegg ble det selvfølgelig en del helsekosttilskudd.  Jeg drikker nå en grønn smørje om morgenen (sorry............... har ikke kommet inn i hva ting heter foreløpig).  Omega 3 og olivenbladekstrakt til middag og magnesium og melkesyretabletter om kvelden.  Skal vel med dette rense og få ned betennelser i tarm og mage.

Ettersom det meste med denne sykdommen ikke lar seg løse raskt, så blir dette hovedfokus for min helse fremover en periode.  Skulle gjerne trent også, men vet at da blir jeg syk.  Har begynt så smått for å teste hvor mye jeg tåler.  Så har nå 3 ganger vært på helsestudio før jobben og gått raskt i 40 minutter.  Dette har fungert greit, så noen ganger til og så kan jeg vel utvide programmet litt.

Da får det vel holde med opptaring for denne gangen.  Kommer tilbake med mer når ting er blitt satt litt mer i system 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar